
Siedliska optymizmu
25 października 2007, 08:56Zespół naukowców z Uniwersytetu Nowojorskiego wpadł na trop obwodów neuronalnych, które odpowiadają za optymistyczne nastawienie do życia. Ich odkrycie z pewnością pomoże też lepiej zrozumieć depresję.

Optymistyczne wieści z AMD
24 października 2007, 10:32Podczas ostatniego spotkania z analitykami przedstawiciele AMD poinformowali, że w pierwszej połowie przyszłego roku firma rozpocznie produkcję procesorów w technologii 45 nanometrów. Dotychczas informowano, że pierwsze tego typu układy – Deneb, Propus i Sargas – zaczną powstawać w drugiej połowie 2008.

Żel jak kameleon
23 października 2007, 11:49W Massachusetts Institute of Technology powstał żel strukturalny, który błyskawicznie zmienia kolor w odpowiedzi na różnego typu bodźce, wśród nich na temperaturę, ciśnienie, stężenie soli czy wilgotność.
Niewyspany mózg wpada w amok
23 października 2007, 10:55W sytuacji pozbawienia snu centra emocjonalne mózgu przesadnie reagują na złe doświadczenia. Matthew Walker z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley wyjaśnia, że wtedy mózg zwraca się ku bardziej prymitywnym zachowaniom, czyli w pewnym sensie ulega regresji. Człowiek traci kontrolę, jaką sprawuje w normalnych warunkach nad swoimi emocjami.

Antybiotyk na fobię społeczną
23 października 2007, 09:35Australijscy naukowcy twierdzą, że wykorzystywany do leczenia gruźlicy donosowy spray z antybiotykiem może także pomóc ludziom w przezwyciężeniu lęku przed wystąpieniami i publicznymi.

Film w kilka sekund?
22 października 2007, 13:55IBM i MediaTek ogłosiły rozpoczęcie wspólnych prac nad technologią, która zapewni błyskawiczny bezprzewodowy transfer obrazu w wysokiej rozdzielczności pomiędzy komputerem, urządzeniem przenośnym czy telewizorem.

Kosmiczny komunizm
22 października 2007, 11:17Niewykluczone, że komunizm trafi też... w kosmos. Chińscy astronauci zastanawiają się bowiem nad założeniem kosmicznego oddziału Chińskiej Partii Komunistycznej.

Hitachi zapowiada energooszczędne HDD
22 października 2007, 10:41Hitachi Global Storage Technologies zapowiada, że jeszcze przed końcem bieżącego kwartału rozpocznie sprzedaż energooszczędnych dysków twardych. Ukażą się dwa modele dysku Deskstar P7K500, o pojemności 250 i 500 gigabajtów.

Kamizelka dla graczy
22 października 2007, 09:25Mark Ombrellaro, amerykański chirurg, który specjalizuje się w badaniach nad systemami służącymi do przeprowadzania operacji na odległość, opracował kamizelkę, dzięki której miłośnicy gier wideo mogą odczuć uderzenia, pchnięcia nożem czy trafienie kulą, jakich doświadcza kierowany przez nich bohater.

Gry rekrutują szpiegów
19 października 2007, 09:52Brytyjska Government Communication Headquarters (GCHQ), czyli służba zajmująca się wywiadem elektronicznym, będzie pierwszą na świecie służbą specjalną, która wykorzysta światy wirtualne do rekrutacji pracowników. Billboardy zachęcające od pracy w GCHQ znajdą się w takich grach, jak na przykład Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent.